FAQ
Account / Mijn Paradiso
In je account kun je je tickets terugvinden, allemaal op één pagina. Daarnaast kun je voorkeuren en gegevens invullen of aanpassen, zodat je niet bij elke bestelling je gegevens opnieuw moet invullen. Voor veel programma's kun je in je account tickets doorsturen naar vrienden, zodat ze hun ticket ook terug kunnen vinden in hun eigen omgeving, of los van jou aan kunnen komen aan de deur. Wel zo handig!
De komende tijd gaan we de account-omgeving nog verder uitbreiden, zodat je hierin veel meer mogelijkheden krijgt voor het ontdekken van de leukste programma's. Als er leuke nieuwe features zijn, zullen we je daarvan op de hoogte stellen.
Log in via de 'Mijn Tickets'-knop rechtsboven in beeld op de Paradiso-website. Nadat je ingelogd bent, klik je nog een keer op Mijn tickets. Je gaat nu naar de ticketomgeving waarin je alle bestellingen terugvindt.
Heb je net een account aangemaakt en vind je je eerder geplaatste bestellingen nog niet terug in je account? Dan moet je waarschijnlijk nog even je e-mailadres bevestigen via de toegestuurde link. Nadat je dit hebt gedaan, worden alle bestellingen geplaatst met jouw e-mailadres, gekoppeld aan je account.
Je kunt alleen bestellingen terugzien in je account als deze geplaatst zijn met hetzelfde e-mailadres als waarmee je je account registreerde.
Heb je je account aangemaakt met hetzelfde e-mailadres als waarmee je je bestelling plaatste? Dan zouden je eerder geplaatste bestellingen na het verifiëren van je e-mailadres binnen enkele minuten zichtbaar moeten worden in je besteloverzicht.
Kocht je via verschillende e-mailadressen tickets? Dan moet je ook meerdere accounts aanmaken. Het is niet mogelijk om deze te combineren.
Om je bestelling veilig te kunnen verwerken, dien je een My Paradiso-account te hebben. Zo kunnen we je tickets veilig aan jouw profiel koppelen en je snel helpen bij problemen of vragen over je bestelling. Je kunt alle aankopen terugvinden in je account, ook die uit het verleden.
We helpen je graag verder! Stuur ons een e-mail op [email protected] met je specifieke vraag of opmerking.
Kaartverkoop
De voorverkoopdatum en –tijd staan vermeld op de betreffende programmapagina op onze website. Dit moment wordt bepaald in samenspraak met de vertegenwoordiger van de artiest. Vaak begint de voorverkoop op vrijdag om 10:00 uur, maar check het altijd om zeker te weten dat je er op tijd bij bent.
Hoewel er online op veel websites te dure tickets worden aangeboden voor programma’s in Paradiso raden we ten zeerste af om deze te kopen. Tickets kopen van derden is op eigen risico; Paradiso kan niet garanderen dat tickets die niet rechtstreeks zijn gekocht bij ons officiële verkooppunt www.paradiso.nl of Paylogic-voorverkooppunt Concerto toegang geven tot dit concert. Wij kunnen niet controleren of tickets gekocht op andere plekken legitiem zijn en of ze vaker zijn doorverkocht. Vaak kunnen doorverkoopplatforms de gekochte tickets niet leveren, omdat wij actief optreden tegen zwarthandel. De voorwaarden zijn, naast de hoge ticketprijzen, bij deze verkooppunten ook ongunstig; zo kun je bij een verplaatsing of annulering - in tegenstelling tot bij ons - je tickets meestal niet retourneren.
Bovendien willen we het doorverkopen van tickets met extra winst voor de verkoper niet bevorderen. Zie voor meer informatie www.weetwaarjekoopt.nl. Voor veel uitverkochte programma's kun je je aanmelden voor een wachtlijst via de programma-pagina op onze website.
Om een programma van Paradiso te bezoeken heeft iedere bezoeker een lidmaatschap nodig. Paradiso is een non-profit organisatie met een breed cultureel aanbod, met de lidmaatschapsbijdrage steun je onze programma’s, doelstelling en de financiële exploitatie van Paradiso. Paradiso ontvangt ook jaarlijks subsidie van de Gemeente Amsterdam, deze dekt ongeveer 5% van de begroting.
Je kunt kiezen uit een maandlidmaatschap voor € 4,00 of een jaarlidmaatschap van € 27,50. Voor externe locaties en clubnachten zit een daglidmaatschap verwerkt in de toegangsprijs.
Het maandlidmaatschap is een maand geldig vanaf de datum dat deze voor het eerst gebruikt (gescand) wordt. Als je binnen de periode van 30 dagen die daarop volgt nogmaals Paradiso bezoekt, kun je het lidmaatschap dus nogmaals gebruiken. Een maandlidmaatschap is online verkrijgbaar bij aankoop van een kaartje en ook los online te koop. Of 's avonds aan de kassa van Paradiso.
Kom je regelmatig naar Paradiso dan is een jaarlidmaatschap wellicht interessanter voor je. Op vertoon van je jaarlidmaatschap ontvang je daarnaast 10% korting op alle cd's, dvd's en lp's in Concerto en alle Plato-winkels (alleen als je met PIN of contant betaalt, niet met platenbonnen). Het jaarlidmaatschap is verkrijgbaar aan de kassa van Paradiso en online bij paradisowinkel.nl.
Helaas zijn alle tickets verkocht; ook zullen er op de dag zelf geen kaarten aan de deur worden verkocht. Als er eventueel toch nog kaarten beschikbaar komen, zullen we dat kenbaar maken via diverse kanalen, waaronder het Facebook-event van het programma.
Nee, het is niet mogelijk om kaarten te reserveren.
Meestal is het mogelijk om maximaal acht kaarten te kopen. Soms geldt er een limiet van maximaal twee kaarten per persoon, en in uitzonderlijke gevallen worden kaarten op naam verkocht. Dit gebeurt om de handel in concertkaarten te voorkomen en zal altijd vermeld worden op de betreffende programmapagina op onze website.
Naast de prijs van het kaartje, welke de kosten dekt voor het organiseren van het concert door Paradiso en de gage voor de artiest, betaal je servicekosten. De kaartverkoop van programma's van Paradiso wordt voor het grootste gedeelte verzorgd door Paylogic. Met de servicekosten worden onder meer de kosten voor de software, online en fysieke verkooppunten, klantenservice, betaalkosten zoals iDeal en kaartscanners gedekt.
De prijzen die op onze programmapagina’s getoond worden, zijn totaalprijzen inclusief servicekosten. De kosten van een eventueel vereist lidmaatschap komen hier wel nog bij als je nog geen lidmaatschap in bezit hebt. Van bovenstaande bedragen kan in individuele gevallen afgeweken worden.
Je tickets zijn na aankoop altijd per e-mail naar je verzonden door onze ticketpartner Paylogic. Kun je ze alsnog niet vinden? Log dan in in je account rechtsboven op onze website. Kocht je je ticket vóór 25 september 2021? Dan heb je mogelijk nog geen account. Maak in dat geval een nieuw account aan met het e-mailadres waarmee je tickets kocht. Door deze instructies te volgen worden na bevestiging van je e-mailadres je eerder geplaatste bestellingen aan je account gekoppeld.
Kaarten voor onze programma’s koop je direct via Paradiso.nl of bij de Amsterdamse platenzaak Concerto. Bij elk programma op de website van Paradiso zie je wanneer de voorverkoop begint en kom je via de ticket button direct op de juiste bestelpagina. Online kun je kaarten bestellen tot het moment dat het programma begint, tenzij het programma al is uitverkocht. Ook worden er soms speciale presales gedaan via de website van de artiest.
De kassa bij Paradiso is helaas geen voorverkoopadres. Kaartverkoop aan de zaal gebeurt op de avond zelf, als er nog kaarten beschikbaar zijn.
Jammer dat je er niet bij kan zijn. We nemen geen kaarten terug, maar het wel mogelijk om je tickets door te verkopen. Dat kan echter niet als er voor het concert dat je wilde bezoeken, gepersonaliseerde tickets uitgegeven zijn.
Als je online een kaartje hebt gekocht voor een programma dat is verplaatst, dan ontvang je hierover een mail met meer informatie. Je kaartje blijft geldig voor het programma op de andere tijd, datum of locatie. Mocht je onverhoopt niet kunnen, dan is het mogelijk je kaartje te retourneren. Let goed op tot wanneer de kaarten kunnen worden geretourneerd; dit wordt door Paylogic per mail met je gedeeld. Alleen de originele koper van de tickets kan deze retourneren. Heb je een fysiek kaartje gekocht, bijvoorbeeld bij een van de voorverkoopadressen, vul dan dit formulier in en stuur het samen met je tickets op.
Soms willen meer mensen naar een programma dan het aantal kaarten dat beschikbaar is. De vraag naar kaarten is dan groter dan de capaciteit van de zaal. In enkele gevallen kiest een artiest er zelf voor om een exclusief concert te geven in een intieme zaal als Paradiso, terwijl de artiest makkelijk een grotere zaal zou kunnen vullen.
Als je online een kaartje hebt gekocht voor een programma dat is afgelast, dan is het natuurlijk mogelijk om je geld terug te vragen. Hierover ontvang je een mail met meer informatie. Heb je de e-mail niet ontvangen? Bezoek dan deze pagina om een terugbetaling aan te vragen. Kocht je een fysiek Paylogic-kaartje via Concerto? Volg dan deze instructies op.
Het retourneren van kaarten verloopt via het kanaal van aankoop. Kocht je je ticket via een onofficiële doorverkoopwebsite als TicketSwap, Viagogo of Topticketshop? Dan dien je contact op te nemen met de klantenservice van die website om je geld terug te krijgen.
Bij sommige populaire programma's die uitverkocht zijn, schakelen we een wachtlijst in. Bij deze programma's kunnen kaartkopers hun ticket aanbieden aan de eerstvolgende op de wachtlijst. Op deze pagina lees je alle informatie hierover.
Bezoek aan Paradiso
Bezoekers die slecht ter been zijn of een rolstoel bij zich hebben, zijn vanaf openingstijd welkom via de zij-ingang van Paradiso. In de receptie krijg je dan een sleutel voor de lift, waarmee je naar de balkons kan gaan, of naar beneden, waar zich een rolstoeltoegankelijk toilet bevindt. Als de balkons gesloten zijn, zoeken we een ander mooi plekje voor je. Ook Tolhuistuin is rolstoeltoegankelijk. Er zijn geen aparte rolstoelkaarten, bezoekers met een rolstoel kunnen reguliere kaarten kopen. Kijk voor meer gedetailleerde informatie op onze pagina over toegankelijkheid.
Tolhuistuin
Bezoekers die slecht ter been zijn of in een rolstoel zitten kunnen een plek in de zaal reserveren via [email protected]. Via de reguliere ingang op de begane grond, naast de fietsenmaker, kan je naar binnen. De concertzaal op de eerste verdieping is dan via de lift te bereiken.
Bitterzoet
Mindervaliden kunnen zich melden bij de voordeur, waarna je onder leiding van een personeelslid via de achteringang naar binnen kunt. De zaal is rolstoel toegankelijk, echter is er geen invalidetoilet aanwezig.
Cinetol
Ook Cinetol is rolstoelvriendelijk. Je kunt via de hoofdingang naar binnen en er is ook een mogelijkheid voor mindervaliden om een stoel te reserveren via [email protected]. Op de avond zelf kan je je vervolgens melden aan de kassa van Cinetol, zodat een personeelslid je verder kan helpen. Helaas is er geen invalidetoilet aanwezig.
Zonnehuis
Bezoekers die slecht ter been zijn of in een rolstoel zitten kunnen zich melden bij de ingang van het Zonnehuis. Er is een toilet en invalidelift aanwezig. Samen met de beheerder kan je een mooi plekje in de vide uitzoeken.
Alle kerken
De hoofdingangen van de verschillende kerken zijn rolstoeltoegankelijk en binnen is er altijd genoeg ruimte voor een rolstoel. Bij aankomst kan je je melden bij de portier, zodat we je kunnen begeleiden naar de juiste plek. Ook is er een invalidetoilet aanwezig.
Dat is mogelijk, indien je e-ticket klaar staat op je smartphone en de helderheid van je scherm op maximaal staat. En als er geen barst in je scherm zit natuurlijk; dan is een uitgeprinte e-ticket nodig. We waarderen jouw voorbereiding enorm, want het scheelt wachttijd aan de deur.
Op de programmapagina op deze website staat aangegeven hoe laat de deuren van de locatie open gaan. Het is aan te raden om op tijd te komen, want bij druk bezochte programma’s kan er een rij ontstaan.
De aanvangstijd van het programma staat vermeld op de desbetreffende programmapagina op deze website. Als er een voorprogramma is bij een concert, dan vermelden we dat op de website.
Hier is geen eenduidig antwoord op, want de artiest beslist zelf hoe lang het optreden duurt. Gemiddeld duurt een concert anderhalf uur.
In samenspraak met de artiesten zoeken we graag naar de plek waar hun muziek het beste tot zijn recht komt. Naast in het eigen gebouw aan de Weteringschans 6-8, programmeert Paradiso ook op andere locaties in Amsterdam. Zo is er sinds 2014 Tolhuistuin, een concertzaal in Noord, waar Paradiso mede-eigenaar van is. Maar Paradiso programmeert af en toe ook in Bitterzoet, People’s Place, Oedipus Brouwerij, Het Zonnehuis, De Roode Bioscoop, OT301, AFAS Live en kerken als De Duif, Amstelkerk, Jeruzalemkerk en Vondelkerk. De locatie van het programma staat op de betreffende pagina op deze website. Zie hier voor adressen van alle locaties en een routebeschrijving naar Paradiso en Tolhuistuin.
Het adres van Paradiso is Weteringschans 6-8, 1017 SG Amsterdam. De voormalige kerk bevindt zich op een steenworp afstand van het Leidseplein. Het adres van Tolhuistuin is IJpromenade 2, 1031 KT Amsterdam. Op deze pagina vind je de routebeschrijving naar Paradiso en de adressen van alle andere locaties waar Paradiso programmeert.
Op het Leidseplein bevindt zich een gratis ondergrondse fietsenstalling. Die is 24 uur per dag en 7 dagen per week geopend. In deze stalling kun je geen buitenmodelfietsen (bijvoorbeeld bakfietsen en elektrische scooters) parkeren. In deze stalling check je in en uit met je OV-chipkaart op bankpas. Er is wel (camera)toezicht aanwezig, maar geen bewaking.
In Paradiso zijn uitsluitend kluisjes (klein €2,75, middel €4,00 en groot €6,00) aanwezig. Je kunt deze via een QR-code of een van de aanwezige hosts huren. Je kunt het kluisje de hele avond openen en sluiten, totdat je naar huis gaat. In Tolhuistuin en Bitterzoet zijn kluisjes (€ 2 cash). Ook op de meeste externe locaties vind je een garderobe of kluisjes.
Het in bewaring nemen van je spullen is altijd op eigen risico; de directie van Paradiso of de betreffende locatie is niet aansprakelijk voor eventueel verlies, diefstal of schade.
Nee, het meenemen van een (rol)koffer of backpack is niet toegestaan. Deze kun je achterlaten in je hotel, of je kunt gebruik maken van de grote kluisjes op treinstations. Het meenemen van een rugzak is wel toegestaan, maar vanwege de overlast die dit veroorzaakt bij andere concertbezoekers, vragen we je deze niet mee de zaal in te nemen. Je kunt deze achter laten in een kluisje.
In Paradiso en Tolhuistuin kan aan de bar en aan de kassa alleen met bankpas en creditcard worden. De merchandise van de artiest kan meestal alleen cash worden betaald.
Bij de meeste programma’s van Paradiso zijn er staanplaatsen, tenzij anders vermeld op de programmapagina op deze website. Daarnaast zijn er in de grote zaal van Paradiso stoelen op de twee balkons. Deze stoelen zijn echter niet te reserveren. Bezoekers die slecht ter been zijn, zijn vanaf openingstijd welkom via de zij-ingang. In de receptie krijg je dan een sleutel voor de lift, waarmee je naar de balkons kan gaan (indien geopend), of naar beneden naar het mindervalidentoilet. Als de balkons gesloten zijn zoeken we een andere mooie plek voor je!
Ja, de kelder van Paradiso is een plek om na opening van de deuren vóór een concert alvast wat te drinken of na afloop te blijven hangen.
In de buurt van Paradiso zijn vele tientallen restaurants te vinden. Praktisch naast Paradiso kun je een hapje eten bij het Grand Café van De Balie. Laat bij het bestellen je Paradiso-kaartje van die avond zien en krijg 10% korting op het hoofdgerecht. Voor meer informatie en het menu zie de website van De Balie.
Ga je naar een concert in Tolhuistuin, dan kun je dineren bij THT, het restaurant in hetzelfde gebouw als de concertzaal. Het menu van THT bestaat uit kleine gerechten uit alle windstreken die uitnodigen om te delen. Het restaurant is elke dag geopend vanaf 10.00 uur en het diner loopt van 17.30 tot 22.00 uur. Let wel: THT accepteert alleen elektronische betaling, geen cash. Voor meer informatie en het menu zie de website van THT.
We vinden dagelijks verloren voorwerpen terug in onze zaal, kluisjes of andere plekken in het gebouw. Deze houden we maximaal één week in bewaring. Ben je iets kwijtgeraakt? Mail of bel ons dan met een beschrijving van je verloren item.
Voor concerten geldt in het algemeen geen minimumleeftijd, tenzij anders vermeld op de desbetreffende programmapagina op deze website. Voor clubnachten geldt in het algemeen de minimumleeftijd van 18 jaar, tenzij anders vermeld op de desbetreffende programmapagina op deze website.
We hanteren er een aantal:
Zie hier de huisregels van Paradiso, hier de algemene voorwaarden van Paradiso en hier de algemene voorwaarden van Paylogic.
Overig
We zijn er niet om je te betuttelen. Toch vinden we het belangrijk om je iets te vertellen over de mogelijke effecten van hoge geluidsniveaus tijdens optredens. Om schade te voorkomen is het slim om oordoppen te gebruiken. (Geen zorgen muziekpurist, het dragen van kwalitatief hoogwaardige oordoppen heeft geen gevolgen voor jouw muziekbeleving.) Je hoort de muziek goed, een gesprek voeren is geen probleem én je beschermt je gehoor. Bij de verschillende locaties van Paradiso zijn herbruikbare oordoppen (Alpine Plug-It) en gratis oordoppen voor eenmalig gebruik verkrijgbaar.
Paradiso maakt gebruik van een state-of-the-art geluidssysteem in de Grote Zaal. Deze apparatuur wordt meestal bediend naar eigen smaak en inzicht door een geluidstechnicus van de artiest, begeleid door een geluidstechnicus van Paradiso.
Een simpele digitale camera mag je meenemen, maar flitsen is niet toegestaan. Fotograferen met professionele apparatuur mag alleen met toestemming van de artiest.
Ja, in Paradiso kun je gebruikmaken van het open netwerk Para Guest.
Bijna elke dag worden er nieuwe programma’s, concerten en clubnachten toegevoegd aan onze agenda. Houd hiervoor onze website in de gaten, abonneer je op één van onze vele nieuwsbrieven en volg Paradiso op Facebook, Instagram, TikTok, X (voorheen Twitter) en Spotify.