Exhibition stelt Julian Casablancas net te laat voor

Voor Exhibition is vergaren streams duidelijk niet hoogste doel.
Streaming heeft niet alleen de muziekindustrie veranderd maar ook 'de sound van de muziek', zo zette de Volkskrant vandaag uiteen. Om te voorkomen dat luisteraars snel doorklikken naar een volgend liedje zouden alle catchy aspecten in de eerste 30 seconden moeten zitten.
Tussen neus en lippen door werd in het artikel gelukkig ook gezegd dat er nog altijd muziek wordt gemaakt door bands 'die zich niets van trends aantrekken'. Neem de Newyorkse muzikant Hammarsing Kharhmar, die zijn jongste eenmansproject Exhibition duidelijk niet laat dresseren door Spotify: de stem van zijn beroemde gast op het nummer 'No One There' is er één uit duizend en zal de aandacht van veel luisteraars weten te trekken, maar je hoort 'em pas na ruim 40 seconden...
Niet dat we geneigd waren om het nummer te skippen in die eerste halve minuut, Kharhmar legt met Exhibition een fijne mix van beatgroep en Timber Timbre voor de dag (vanaf het moment dat labelbaas Julian Casablancas meedoet doorspekt met synthesizers die de jaren tachtig definieerden).

No One There ft. Julian Casablancas 'Official Video'
Tegenover elke veronderstelde vloek van streaming tellen we een zegen, neem 'Discover Weekly' van Spotify. Daar dook 'No One There' vandaag op, terwijl we binnen een paar klikken wijzer waren dat het nummer al ruim een half jaar uit is (de videoclip is van vorige maand).